Plan je een activiteit of zomerevent op je bedrijf? Besteed voldoende aandacht aan de promotie ervan. Vergeet daarbij zeker een registratie op de Vlaamse databank 'UIT in Vlaanderen' niet. Deze grote vrijetijdsagenda is niet alleen gratis en gebruiksvriendelijk. Tal van gemeenten en organisaties stellen hun lokale kalender samen vanuit UIT in Vlaanderen. In één moeite bereik je dus vele kanalen. Probeer het uit met onze tips!

Zet je boerderijactiviteit in de kijker via registratie op UIT in Vlaanderen

Registreer je activiteit en bereik een groot publiek

De UIT-databank verzamelt heel wat Vlaamse activiteiten op één digitale plek. Iedereen kan er gratis en onbeperkt cultuur- en vrijetijdsactiviteiten publiceren met details als plaats, prijs, website, foto …

Goed om weten: eerder geregistreerde activiteiten kan je terug oproepen en snel aanpassen aan een nieuwe editie.

Heb je een opendeurdag, maïsdoolhof, jeugdkampje, bezoekdag, … gepland? Probeer dit gebruiksvriendelijk promotiekanaal uit. Na het aanmaken van een account kan je meteen aan de slag.

> Registreer je activiteit.

Knipsel_UitInVlaanderen_072021.PNG

Geef kenmerken aan je activiteit en verschijn automatisch in lokale vrijetijdskalenders

Door kenmerken aan je activiteit toe te voegen, kunnen anderen erop filteren en word je activiteit meer gevonden. Families kunnen bijvoorbeeld filteren op kindvriendelijke activiteiten in hun buurt komend weekend. Gemeenten filteren op activiteiten in hun gemeente en publiceren ze in hun lokaal krantje en/of op hun website. Zonder extra moeite word je opgenomen in hun aanbod.

Kenmerken kan je toevoegen...

  • als hashtags = # (bv. #ikzomerwestvlaams) op het einde van de beschrijving van het evenement.
  • of als label aanvinken (toevoegen na het opslaan van je activiteit).

Verplaats je in de rol van je publiek. Gebruik de thema’s waar zij naar zoeken. Bijvoorbeeld #vaderdag, #wandelen, #maisdoolhof, #popupbar …

 

Interessante kenmerken voor boerderijactiviteiten in West-Vlaanderen

Westtoer en Provincie West-Vlaanderen voorzien interessante promotieacties voor jullie activiteiten. Voeg één of meerdere van onderstaande kenmerken toe. Zo filteren ze je mee uit het grote aanbod en nemen ze je mee in hun nieuwsbrieven en de agenda op hun website.

Hashtags in de beschrijving werken het best om opgepikt te worden. We geven een overzicht:

 

Hashtag of LabelOmschrijvingDuur
#ikzomerwestvlaams of #ikzomerWVLVrije tijdsaanbod in West-Vlaanderen deze zomerZeker de zomer, misschien permanent.
#proefdeboerderijBeleving op de boerderij in West-VlaanderenPermanent
#lekkerlokaal
#100%westvlaams
En/of Label ‘lekker lokaal’
Korte keten in West-VlaanderenPermanent
#bruseommelandToeristisch-recreatieve aanbod in Brugse OmmelandPermanent
#dekustToeristisch-recreatieve aanbod aan de kustPermanent
#toerismeleiestreekToeristisch-recreatieve aanbod in de LeiestreekPermanent
#toerismewesthoekToeristisch-recreatieve aanbod in de WesthoekPermanent

 

Je hoeft niet te kiezen. Een fietstocht met picknickarrangement in de Westhoek kan je voorzien van verschillende kenmerken, bv. #ikzomerWVL, #proefdeboerderij, #lekkerlokaal, #toerismewesthoek

 

Ik zomer West-Vlaams

Net als vorige zomer zet Provincie West-Vlaanderen leuke uitstapjes dichtbij in de kijker in het kader van het coronaherstelplan. Naast de inspiratiepagina wordt wekelijks een nieuwsbrief verstuurd. Inagro ijvert om ook jullie boerderijactiviteiten toe te voegen. Via deze link teken je in op een nieuwsbrief en ontvang je wekelijks tips in je mailbox.

Nog meer tips voor de promotie van je activiteit?

Logobanner_IedereenBoer_financiers_partners_liggend - kopie.png

 

Gekoppelde thema's & sectoren: Landbouwverbreding